תהליך רכישת עסק

על מנת להתאים את העסק הנכון לרוכש הנכון, אנו מנתחים את הפרופיל של מי שעתיד להיות הבעלים של העסק ולנהל אותו, מהם תחומי העניין והידע שלו, מהו הניסיון העסקי שלו, מהן יכולות הניהול שלו, מהן היכולות הפיננסיות שלו, האם הוא מעוניין לרכוש את השליטה בעסק או להיות שותף קטן יותר, האם העסק מיועד גם לדורות הבאים, האם העסק ישתלב עם אורח החיים האישי של הרוכש, האם לרוכש יש גיבוי מהבית לשעות עבודה לא שגרתיות וכו'. אנו, בשיתוף פעולה עם היועצים שלכם, נלווה אתכם לאורך התהליך של איתור העסק המתאים לימוד העסק ורכישתו.

כדי לנהל מסעדה לא מספיק לאהוב אוכל ! ניהול עסק הוא מקצוע מורכב ומחייב לימוד מתמיד, גב כלכלי ואורך רוח. כמנהל עסק עליך לרכוש יכולות ניהוליות הכוללות ניהול כספים והנהלת חשבונות, מימון וניהול אשראי, ניהול ספקים, ניהול עובדים, יכולות שיווק ומכירה, ניהול משא ומתן, הבנה במערכות מידע ומחשוב וכו'. לפני רכישת העסק עליך ללמוד האם בעסק קיימות היכולות המשלימות את היכולות שחסרות אצלך, האם ישנם עובדים שיתמכו בכל שרשרת הערך של העסק והאם יש לך את האנרגיות ללמוד את כל אשר דרוש לימוד (מי המתחרים, מהם היתרונות, היכן ההזדמנויות וכו'). ניתן להבין כי מעבר לריגוש ולסיפוק האדירים שיכולים להיות בניהול עסק, מגיעים גם מחויבויות ואחריות מרובה שכן בסופו של יום האחריות על הצלחת העסק היא שלך בלבד.

אנו נסייע לך לאתר עסק המתאים, ככל הניתן, לפרופיל האישי שלך, נסייע לך להשיג מידע מהמוכר ונפגיש ביניכם כך שתוכלו להתרשם האחד מהשני, להחליף מידע ולשאול את כל השאלות המעניינות אתכם, יתכן מאוד כי בשלב זה תזדקקו לייעוץ מקצועי של רואה חשבון, כלכלן או עורך דין על מנת לאמת את כל המידע שקיבלתם.

חשוב מאוד לדעת כמה כסף אתם יכולים להשקיע בעסק ואיזה תזרים דרוש לכם על מנת לקיים את אורח החיים שלכם. כמו כן, חשוב להפנים לפני כניסה להשקעה בעסק כי אנו מחפשים מוכרים הוגנים (ולא קורבנות) ולכן מוכנים לשלם מחיר הוגן וסביר עבור עסק מוצלח.

אנו גובים את העמלה שלנו, על פי רוב, מצד אחד בלבד של העסקה, אולם בכל מקרה שומרים לעצמנו את הזכות לגבות עמלה משני הצדדים על מנת לחלק את הנטל.

שלבי התהליך:

  • גיבוש פרופיל עסקי של המשקיע/הרוכש – בפגישה, בטלפון או במייל;
  • איתור עסק מתאים בסיוע שלנו;
  • חתימת הסכם סודיות (NDA);
  • פגישה עם המוכר וקבלת נתונים;
  • משא ומתן על המחיר וחתימת זיכרון דברים;
  • ביצוע בדיקת נאותות (בדיקה מקיפה כולל הסכמים רישיונות וכו') – באחריות הרוכש ויועציו;
  • חתימת הסכם;
  • סגירת העסקה;
  • המשך תמיכה וסיוע לאחר העברת הבעלות;
מאת:
לפרטים נוספים או לשיחת ייעוץ צרו קשר.
נשמח לענות על כל שאלה!
לחצו להתקשר 073-7143670
או השאירו פרטים ונחזור אליכם